Canlı Oyun Servisleri Neden Başarısız?
Bu makalede, canlı oyun servislerinin değişen başarılarının arkasındaki nedenleri araştırdık.Canlı hizmet oyunları, son birkaç yılda oyun endüstrisinde giderek daha popüler hale geldi ve birçok geliştirici de bu alanda bir sonraki büyük dalgayı yaratmaya çalışıyor. Fortnite ve PUBG gibi oyunlar, dünyaya canlı oyun servislerinin potansiyelini gösterdi, ancak bunların başarılının tekrarlanabilmesi oldukça zor.
Ne yazık ki, birçok canlı oyun servisi, başlangıçtaki ivmesini sürdüremedi ve kapanmak zorunda kaldı. Ayrıca, bu zaten son birkaç aydır ileri derecede trend haline gelmişti. Tabiki bununla birlikte, neden bazı oyunlar gelişirken diğerleri sekteye uğruyor? Bu makalede, canlı oyun servislerinin değişen başarılarının arkasındaki nedenleri araştırdık.
Canlı Hizmet Oyunlarının Yükselişi
Canlı oyun servisleri, aslında uzun süredir piyasada ve oyun dünyasında yeni bir şey değil. Bununla birlikte, Fortnite, Apex Legends ve PUBG gibi oyunların piyasaya sürülmesiyle sadece birkaç yıl önce ivme kazandılar. Bu oyunlar, oyunculara sık sık içerik güncellemeleri, etkinlikler ve kendilerini şımartacakları yeni zorluklarla sürekli gelişen ve devam eden bir dünya sunmakta.
Yüksek hızlı internet ve çevrimiçi bağlantının artan kullanılabilirliği ile oyun geliştiricileri artık oyunculara kesintisiz ve bağlantılı bir deneyim sağlamak için canlı hizmetlere dayanan oyunlar oluşturabiliyor. Bu oyunlar sadece çok oyunculu oyunlarla sınırlı olmayıp, oyunculara sürekli içerik güncellemeleri ve etkinlikler sunan tek oyunculu oyunları da içermekte.
Son birkaç yıldır bu tür canlı hizmet oyunları, potansiyellerinin göstererek dünya çapında milyonlarca oyuncuyu kendine çekiyor ve milyonlarca dolar gelir elde ediyor. Sürekli destek sağlayan güncellemeler, bu oyunların alaka düzeyini ve popülerliğini, ilk çıkışlarından yıllar sonra bile korumalarına yardımcı oldu. Canlı Hizmet oyunlarında zaman zaman yeni bir içerik sunulduğundan, hem oyuncular hem de oyun geliştiriciler için bir kazan-kazan durumudur.
Bu,yepyeni bir harita gibi Fortnite üzerinde satın alınacak estetik parçalar olabilir, hatta yeni oluşturulmuş bir oyun moduna kadar her şey olabilir. Kulağa kolay gelebilir ama pratikte yapılması son derece zor bir şeydir. Ve bu, son birkaç aydır Canlı Servis oyunlarının başarısızlığından sonra oldukça belirgin hale geldi.
Canlı Hizmet Oyunlarının Düşüşü
Hiç şüphe yok ki Canlı Servis oyunları, oyun geliştiricilerin yararlanabileceği gerçek bir fırsattır. Fakat ne yazık ki oyun devlerinin geliştirdiği canlı servis oyunlarının büyük çoğunluğu sektörde ses getirmeyi başaramadı. En yenileri arasında Apex Legends Mobile, CrossfireX, Rumbleverse, Back 4 Blood ve EA's Knockout City gibi büyük oyunlar yer alıyor.
Bunlar, son zamanlarda herhangi bir etki yaratmayan birçok Canlı hizmet oyunundan yalnızca birkaçı. Geliştiriciler bu oyunlara desteği kesmek ve huzur içinde ölmelerine izin vermek zorunda kaldı. Şimdi, "Belki oyunlar sadece kötüdür" diye merak ediyor olabilirsiniz. Ama çoğunda durum böyle değil. Bu oyunların çoğu, tatmin edici oynanış, zorlayıcı hikaye ve yoğun dövüş maceraları ile aslında oldukça iyidir. Peki, o zaman neden başarısız oluyorlar?
Ancak Canlı Hizmetler Oyunları Neden Başarısız?
Şimdi, bu oyunların başarısız olmasının birçok nedeni var. Ancak başarısızlıklarının arkasındaki en önemli faktörlerden biri kesinlikle Mikro İşlemlere aşırı güvenmeleridir. Birçok canlı hizmet oyunu, genellikle kalite, oyun dengesi ve adil oyun mekaniği pahasına, gelir elde etmek için büyük ölçüde mikro dönüşümlere güvenir. Bu genellikle oyuncuların oyuna para harcamaları için baskı altında veya manipüle edilmiş gibi hissetmelerine neden olur, bu da onların hüsrana uğramasına ve oyuna olan ilgilerini kaybetmelerine neden olur.
Ancak hepsi bu kadar değil, bazen geliştiriciler sadece tembel de davranabiliyorlar ve yenilikçi özellikler ile oyun mekaniğini bulmak yerine, piyasada trend olan şeyleri yeniden yaratmak istiyorlar. Herhangi bir önemli yenilik veya yeni oynanış mekaniği sunmadan, türdeki diğer oyunlara çok benzediği için eleştirilen birçok oyun var. Bu, geliştiricilerin oyunun oyun kalitesini ne kadar umursamadığını göstermeye devam ediyor.
Bu, Canlı Hizmetin Sonu mu?
Canlı Servis oyunlarının sayısı yetersiz olabilir, ancak göründüğünden daha fazlası var. Bu başarısızlıklara rağmen, birçok büyük şirketin gelecekte piyasaya sürülecek canlı hizmet oyunları var. Bu, bu türün talebini ve potansiyelini göstermeye devam ediyor. Ve bu başarısızlıklar, oyun endüstrisinin bizim için sakladıklarının sadece bir başlangıcı.
Oyun geliştirme için gereken artan maliyetler ve süre ile oyun geliştiricileri ve yayıncıları, sürümlerinden elde ettikleri karı en üst düzeye çıkarmanın yollarını arıyorlar. Ve bu kesinlikle gidilecek en iyi yol gibi görünüyor. Bu nedenle, gelecekte daha fazla canlı hizmet oyununun çıktığını göreceğiz.
Yorumlar